La participació en recerques sobre diversos aspectes de l’acompanyament a joves, l’acció socioeducativa, l’empoderament juvenil, la participació juvenil, les polítiques de joventut i els perfils professionals de joventut m’ha permès estar una bona colla d’anys en continu procés de reflexió, d’adquisició de noves mirades, dades i coneixements, de construcció de pensament i de cercar nous matisos i perspectives en l’acompanyament a adolescents i joves, així com a les famílies i a professionals, i tenir més eines per a la formació, la supervisió i l’assessorament a professionals que treballen amb adolescents i joves en diversos àmbits. Actualment segueixo amb la mateixa actitud reflexiva però en projectes fora de l’àmbit acadèmic.
Projectes:
- Membre de l’equip elaborador de l’Informe tècnic Marc teòric, línies de discussió, temàtiques i proposta de ponents per a les IV Jornades del programa OrientaFP “De què parlem quan parlem d’acompanyar l’alumnat d’FP?”, encarregat per la Direcció General de Formació Professional en el marc del Servei d’Ordenació de la Formació Professional Inicial, 2023-2024.
- Membre de l’equip investigador del PROYECTO HEBE. El empoderamiento de jóvenes en la comunidad. Análisis de casos a partir de tres comunidades. Ref.: PID2020-119939RB-I00 (IP Pere Soler Masó) (UdG, UB, UAB). Programa Estatal de Generación de Conocimiento y Fortalecimiento Científico y Tecnológico del Sistema de I+D+i y del Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad, del Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020. Universitat de Barcelona, 2021-2024.
- Treball de camp (grups de discussió) sobre prevenció i riscos relacionats amb les pantalles, amb adolescents, famílies i professionals. Eines, serveis socioeducatius, SCCL, per a la Diputació de Barcelona, 2021.
- Membre de l’equip investigador del PROYECTO HEBE. Identificación de factores potenciadores y limitadores del empoderamiento juvenil: Análisis de discursos y prácticas de educadores. EDU2017-83249-R (IP Pere Soler Masó) (UdG, UB, UAB, UPF). Finançat per MINECO – PROGRAMA ESTATAL DE I+D+I RETOS DE LA SOCIEDAD 2017. Universitat de Barcelona, 2018-2021.
- Coordinació del Cens de professionals en l’àmbit de la joventut de Catalunya (2018). Associació Catalana de Professionals de Joventut (ACPJ), 2017-2021.
- Elaboració de l’estudi i coordinació del grup de treball Un model d’equipament juvenil. Definició i requisits mínims. Diputació de Barcelona, 2018-2019.
- Membre de l’equip dinamitzador del II Fòrum d’Educació del Projecte Educatiu de Caldes (PEC). Grup de Pedagogia Social (GPS) per a la inclusió i la cohesió, Universitat de Barcelona. Ajuntament de Caldes de Montbui. Caldes de Montbui, 2018.
- Col·laboració en el projecte Promoure la participació de la joventut i la Mobilització Social (PROMISE), un projecte d’investigació finançat per la UE (H2020 no 693221). Universitat Autònoma de Barcelona, Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP), 2017-2018.
- Coordinació de l’Estudi de perfils de professionals en l’àmbit de la joventut. Associació Catalana de Professionals de Joventut (ACPJ), 2016-2017.
- Investigador de l’equip de recerca Red de Estudios sobre Juventud y Sociedad (REJS). CSO2015-71988-REDT. (IP Carles Feixa Pàmpols). Finançat pel Ministerio de Economía y Competitividad. Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación. 2013-2016: Redes de Excelencia. 2015-2017.
- Membre de l’equip investigador del PROYECTO HEBE. El empoderamiento de los jóvenes: análisis de los momentos, espacios y procesos que contribuyen al empoderamiento juvenil, Ref. EDU2013-42979-R (IP Pere Soler Masó) (UdG, UB, UAB, UPF). Finançat per MINECO – PROGRAMA ESTATAL DE I+D+I RETOS DE LA SOCIEDAD 2013. Universitat de Barcelona, 2014-2017.
- Membre del Grup de Pedagogia Social (GPS) per a la inclusió i la cohesió, grup consolidat, del Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Partícep dels projectes que es realitzen i que es projecten, tant de recerca com de formació i docència que s’hi vinculen, del 2014 fins al 2024.
- Afavorit per la resolució favorable de l’ajut de l’Agrupació de Recerca en Ciències de l’Educació, en la convocatòria d’ajuts als grups de recerca de 2013, com a membre del Grup de Pedagogia Social (GPS) per a la inclusió i la cohesió, grup consolidat, del Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Partícep dels projectes que es realitzen i que es projecten, tant de recerca com de formació i docència que s’hi vinculen.
- Investigador en el projecte europeu Measuring Youth Well-Being (MYWEB), FP7-SSH-2013-2, SSH.2013.6.3-1: Towards a European longitudinal childhood and youth survey, amb la participació de 12 universitats i finançat per la Unió Europea, 2014.
- Membre del Youth Policy Advisory Group assessorant l’equip investigador del projecte europeu del 7è Programa Marc MYPLACE (Memory, Youth, Political Legacy and Civic Engagement), que té com a objectiu estudiar la implicació social i les pautes de participació política de la joventut europea, participant en diverses trobades amb el grup investigador per discutir sobre l’evolució del projecte, 2013-2014.
- Membre de l’equip investigador del Projecte VPDC Ref. 200033270 Ensenyar i aprendre a la universitat del segle XXI: Els paradigmes i concepcions profundes de professors i estudiants. Universitat de Barcelona, 2012-2013.
- Col·laboració com a tècnic municipal de joventut aplicant, validant i revisant el sistema d’avaluació en el projecte de recerca Proposta d’un sistema d’indicadors d’avaluació per a les polítiques locals de joventut, finançat per l’Agència Catalana de la Joventut de la Generalitat de Catalunya a través de la convocatòria pública JOVE 2009 i amb la referència de concessió 0016432009AJOVE0010. Grup de Recerca en Polítiques i Programes Educatius i Socioculturals (GRES) de l’Institut de Recerca Educatius (IRE) de la UdG, des del març de 2010 a l’octubre de 2011.
- Participant en l’Espai Laboratori: La participació dels i les joves en les polítiques de joventut. Debat i generació de materials sobre joventut i participació juvenil i educació en participació. Oficina de Participació Ciutadana i Oficina del Pla Jove de l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, 2010.
- Membre del Grup de treball sobre Polítiques per l’Emancipació, l’Autonomia i la Ciutadania. Conclusions i idees força recollides en dos informes editats per la Diputació de Barcelona (24 hores). Oficina del Pla Jove de la Diputació de Barcelona, 2008.
Comunicacions:
- Vila, C. (2022). El caminar com a eina per a l’acció socioeducativa amb adolescents i joves. International Conference Walking Art and Relational Geographies. Vic, 9 de juliol de 2022.
- Vila, C., Gómez, M. & Sánchez-Valverde, C. (2020). Evaluación de la metodología para trabajar las competencias transversales en un proyecto en el marco de la Garantía Juvenil. III Jornadas de investigación sobre estudios de juventud. ¿Hacia una segunda crisis en la juventud? Socialidades juveniles en tiempos de pandemia. 13 de novembre de 2020.
- Vila Mumbrú, C., Planas Lladó, A., Llena Berñe, A. & Valdivia, P (2020). Factores potenciadores y factores limitadores del empoderamiento juvenil a partir de la voz de los profesionales.III Jornadas de Investigación de Estudios de Juventud: “¿Hacia una segunda crisis en la juventud? Socialidades juveniles en tiempos de pandemia. 12-13 de novembre de 2020.
- Vila, C. (2020). The socioeducational relationship with Young people. Social Education and Social Pedagogy: Here and Now International Online Conference, Juny 16-18, 2020.
- Valdivia, P., Planas, A., Llena, A., Sala, M., Vila, C., & Carrera, E. (2020). Estrategias y metodologías para el empoderamiento juvenil: el punto de vista de los educadores. Social Pedagogy International Conference. Social Education and Social Pedagogy: Here and Now, Preston.
- Vila, C. (2019). Requisitos para la creación de equipamientos juveniles. III Seminario Internacional de Investigación en Juventud. Consejo de la Juventud de Extremadura. Cáceres, 22 novembre 2019.
- Fabra, N., Gómez, M., Vila, C., & Llena, A. (2019). El papel de la Pedagogía social en el sistema penitenciario y la reinserción postpenitenciaria. Congreso Internacional SIPS: La pedagogía Social en un entorno VICA: ¿Viejos problemas, nuevas perspectivas? XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social, Barcelona, 18-19 novembre 2019.
- Fabra, N., Gómez, M., Vila, C., & Llena, A. (2019). La sensibilización social, un proceso essencial para la reinserción postpenitenciaria. La Mesa de Participación Social (TPS) en la ejecución penal, una buena práctica de corresponsabilidad. Congreso Internacional SIPS: La pedagogía Social en un entorno VICA: ¿Viejos problemas, nuevas perspectivas? XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social, Barcelona, 18-19 novembre 2019.
- Valdivia, P., Llena Berñe, A., Carrera Fossas, E., Sala Torrent, M., Vila Mumbrú, C., Salvadó Romero, A., Jiménez Morales, M. & Lopera Mármol, M. (2019). Proyecto Hebe: Repensando la co-creación de conocimiento a partir de los cuadernos de campo. Narrativas para el empoderamiento juvenil. Congreso Internacional SIPS: La pedagogía Social en un entorno VICA: ¿Viejos problemas, nuevas perspectivas? XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social, Barcelona, 18-19 novembre 2019.
- Vila, C., Fabra, N., Gómez, M., & Sánchez-Valverde, C. (2019). Programa Passwork. ¿Desarrollo de competencias transversales o de capacidades? Congreso Internacional SIPS: La pedagogía Social en un entorno VICA: ¿Viejos problemas, nuevas perspectivas? XXXII Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social, Barcelona, 18-19 novembre 2019.
- Planas Lladó, A., Llena Berñe, A., Vila Mumbrú, C., Valdivia, P. & Serra, M. (2019). The narrative strategy. A way to rethink the processes favouring the empowerment of Young people.IXeme Colloque du Réseau International de l’Animation (RIA). Défis et enjeux des territoires pour l’animation socioculturelle, Lausanne (Suissa), 4-6 novembre 2019.
- Trull, C.; Rodríguez, P.; Vila Mumbrú, C. (2018).
El análisis de espacios, momentos y procesos de empoderamiento juvenil a través de relatos de vida.I Congreso internacional de educación en el tiempo libre: avanzando en la inclusión, Barakaldo, 19-20 octubre 2018. - Vila, C. (2016). Design of participatory budgeting in youth in a Catalan village with a population fo 6,000. Social Work International Conference (SWIC) “Envisioning sustainable social work: empowering communities and individuals”. University of Bucharest, Faculty of Sociology ans Social Work, Romania. 4 novembre 2016.
- Moderació de la taula de comunicacions Social work with children and youth 1. Social Work International Conference (SWIC) “Envisioning sustainable social work: empowering communities and individuals”. University of Bucharest, Faculty of Sociology ans Social Work, Romania. 4 novembre 2016.
- Úcar, X.; Novella, A.; Planas, A.; Páez de la Torre, S,. Vila, C. (2016). Evaluación participativa del empoderamiento juvenil. Análisis de casos. XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía, Madrid, 28-30 juny 2016.
- Úcar Martínez, X., Novella Càmara, A., Planas Lladó, A., Páez de la Torre, S. & Vila Mumbrú , C. (2016). Evaluación participative del empoderamiento juvenil. Análisis de casos.XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía, Madrid, 28-30 juny 2016.
- Coordinació del simposi Be Youth Worker Today (BYWT) / Xarxa Treballem amb Joves (XTJOV). Congrés Internacional / XXIX Seminari Interuniversitari de Pedagogia Social “Pedagogia social, joventut i transformacions socials”. Girona, 2016.
- Vila, C. (2016). Creació i desenvolupament del projecte Be Youth Worker Today (BYWT). Congrés Internacional / XXIX Seminari Interuniversitari de Pedagogia Social “Pedagogia social, joventut i transformacions socials”. Girona, 2016.
- Vila, C. (2011). Cómo ven los jóvenes de Lliçà de Vall la participación juvenil en su municipio. V Coloquio Internacional en Animación Sociocultural Cultura, Educación y Ciudadanía. Instituto de Estudios y Políticas Sociales de Aragón y la Facultad de Educación de la Universidad de Zaragoza. Saragossa, 2011.