La publicació de textos permet compartir la concreció de les reflexions, anàlisis, conclusions de recerca i, també, les opinions i propostes discursives i/o metodològiques fonamentades en anys d’experiència. Per tant, combino les aportacions en revistes científiques, al costat de col·legues del context acadèmic, amb les aportacions en publicacions de divulgació, per compte propi i amb col·legues del món de l’acció directa amb joves o de les polítques de joventut.
- Vila, C. (2020). Dispuestos, dispuestas y disponibles. Conocimiento, comprensión y actitud para el trabajo socioeducativo con jóvenes. A: Revista de Educación Social (RES), (30), p. 12-49.
- Sánchez-Valverde, C. & Vila, C. (2020). Presentación. Educación Social y Juventud. A: Revista de Educación Social (RES), (30), p. 7-10.
- Vila, C. (2019). La reflexió en la intervenció socioeducativa amb joves. Quaderns d’Educació Social(21), 40-53.
- Vila, C. (2019). Educación social y menores desamparados. A: Aula de Secundaria, (30), p. 37-41. ISSN-e2014-8623, ISSN 2014-8615.
- Vila, C. (2019). Educació social i menors desemparats. A: Aula de Secundaria, (1), p. 37-41. ISSN: 2604-6857 D.L.: B-4193-2019.
- Gómez, M., Fabra, N. & Vila, C. (2018). Pedagogia social, vellesa i autonomia personal. A: Temps d’Educació, (54), p. 239-254, ISSN0214-7351.
- Vila, C. (2017). Profesionales que trabajan con adolescentes. Aula de Secundaria(24), 44. ISSN-e2014-8623, ISSN 2014-8615.
- Llena-Berñe, A., Agud-Morell, I., Páez de la Torre, S., & Vila Mumbrú, C. (2017). Exploring key moments of empowerment of Young people through their own life stories. Pedagogía social: revista interuniversitaria, (30), 81-94, ISSN-e 1989-9742, DOI: 10.7179/PSRI_2017.29.06.
- Llena Berñe, A., Agud Morell, Í., Páez de la Torre, S., & Vila Mumbrú, C. (2017). Explorando momentos clave para el empoderamiento de jovenes a partir de sus relatos. Pedagogía social: revista interuniversitaria, (30), 81-94, ISSN-e 1989-9742, DOI: 10.7179/PSRI_2017.29.06.
- Vila, C. (2016). Creació i desenvolupament del projecte Be Youth Worker Today (BYWT). A: P. Soler, J. Bellera, & A. Planas, Pedagogía social, juventud y transformaciones sociales (págs. 485-490). Girona: Pedagogía Social, Juventud y Transformaciones Sociales.
- Vila, C., Carrasco, A. & Pardo, J. (2016). Neix la Xarxa Treballem amb Joves. A: Papers de Joventut, (130), p.14-15.
- Vila, C. (2016). A participar se aprende participando. A: Aula de Secundaria, (018), p. 44. ISSN:2014-8615 D.L.:B308542012.
- Vila, C.; Giménez, C. & González, S. (2015). En marxa el projecte Be Youth Worker Today. A: Papers de Joventut, (129), p. 19-23.
- Vila, C.; Giménez, C. & González, S. (2015). La creació de xarxa, per què i per a què? A: Papers de Joventut, (129), p. 24.
- Vila, C.; Giménez, C. & González, S. (2015). Competències, habilitats i metodologies, amb el focus posat en els professionals. A: Papers de Joventut, (129), p. 25.
- Vila, C.; Giménez, C. & González, S. (2015). Sistema d’atenció als joves. Sentit del treball amb joves. A: Papers de Joventut, (129), p. 26.
- Vila, C.; Giménez, C. & González, S. (2015). Propostes de futur de la xarxa catalana BYWT. A: Papers de Joventut, (129), p. 27-28.
- Vila, C.; Giménez, C. & González, S. (2015). Propostes de futur de la xarxa europea BYWT. A: Papers de Joventut, (129), p. 29-31.
- C (2011). Cómo ven los jóvenes de Lliçà de Vall la participación juvenil en su municipio. V Coloquio Internacional en Animación Sociocultural Cultura, Educación y Ciudadanía, Instituto de Estudios y Políticas Sociales de Aragón y la Facultad de Educación de la Universidad de Zaragoza.
- Guiu, H. & Vila, C. (coords.) (2021). Cens de professionals en l’àmbit de la joventut de Catalunya (2018). Barcelona: Associació Catalana de Professionals de Joventut (ACPJ).
- Vila, C. (2019). Un model d’equipament juvenil. Definició i requisits mínims. Barcelona: Diputació de Barcelona.
- Martín, X. & Vila, C. (2020). Pràctiques per facilitar l’empoderament dels joves en risc d’exclusió. A: Lleixà, T., Bozu, Z. & Aneas, A. (eds.). “Educació 2020-2022. Reptes, tendències i compromisos”. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-02934-1.
- Martín, X. & Vila, C. (2020): Prácticas para facilitar el empoderamiento de los jóvenes en riesgo de exclusión. A: Lleixà, T., Bozu, Z. & Aneas, A. (eds.). “Educación 2020-2022. Retos, tendencias y compromisos”. Barcelona: IRE-UB. ISBN: 978-84-09-21187-6.
- Planas Lladó, A., Llena Berñe, A., & Vila Mumbrú, C. (2020). Training and professionalization of Youth Workers in Europe. A: Úcar Martínez, X., Soler Masó, P. & Planas Lladó, A. (Eds). Working with Yount People. A Social Pedagogy Perspective from Europe and Latin America. Oxford University Press. DOI: 10.1093/oso/9780190937768.003.0015.
- Fabra, N., Gómez, M., Llena, A. & Vila, C. (2019). La participación social en la ejecución de medidas penales. Un (posible) espacio socioeducativo. A: Álamo, A., & Rodríguez, J. (coords.), Educación social: teoría educativa, procedimientos y experiencias. Octaedro. ISBN 9788418083136. Referencia 16179-0.
- Valdivia, P., Llena Berñe, A., Carrera Fossas, E., Sala Torrent, M., Vila Mumbrú, C., Salvadó Romero, A., Jiménez Morales, M. & Lopera Mármol, M. (2019). Proyecto Hebe: Repensando la co-creación de conocimiento a partir de los cuadernos de campo. Narrativas para el empoderamiento juvenil. A Longás, J. i Vilar, J. (coord.), Congreso Internacional SIPS 2019: Comunicaciones y conclusiones(pp. 67-70). Barcelona: Edicions Blanquerna.
- Vila, C.,Fabra, N., Gómez, M. & Sánchez-Valverde, C. (2019). Programa Passwork. Desarrollo de competencias transversales o de capacidades? A Longás, J. i Vilar, J. (coord.), Congreso Internacional SIPS 2019: Comunicaciones y conclusiones (pp. 83-86). Barcelona: Edicions Blanquerna. ISBN 978-84-947978-7-3.
- Fabra, N., Gómez, M., Vila, C. & Llena, A. (2019). El papel de la Pedagogía social en el sistema penitenciario y la reinserción postpenitenciaria. A Longás, J. i Vilar, J. (coord.), Congreso Internacional SIPS 2019: Comunicaciones y conclusiones(pp. 187-190). Barcelona: Edicions Blanquerna. ISBN 978-84-947978-7-3.
- Fabra, N.; Gómez, M.: Vila, C. i Llena, A. (2019). La sensibilización social, un proceso esencial para la reinserción postpenitenciaria. La Mesa de Participación Social (TPS) en la ejecución penal, una buena práctica de corresponsabilidad. A Longás, J. i Vilar, J. (coord.), Congreso Internacional SIPS 2019: Comunicaciones y conclusiones(pp. 191-194). Barcelona: Edicions Blanquerna. ISBN 978-84-947978-7-3.
- Vila, C., Gómez, M., Sánchez-Valverde, C. & Fabra, N. (2020). Informe executiu final: Avaluació externa de la metodologia i les competències transversals del Projecte Passwork. Grup de Pedagogia Social per a la cohesió i la inclusió social – GPS. Universitat de Barcelona.
- Úcar Martínez, X. (Coord.), Planas Lladó, A.; Novella Cámara, A., Rodrigo Moriche, P., Vila Mumbrú, C., Núñez López, H., Paladines, M.B., Páez de la Torre, S., Turón Pèlach, N.; Páez, J. & Arenillas, M. (2016). Informe del proceso de evaluación participativa del empoderamiento juvenil con 4 grupos de jóvenes. Dipòsit Digital de Documents. Universitat Autònoma de Barcelona.
Coordinació de publicacions:
- Coordinador de la secció “Mundo 12-18”, que es va publicar a la revista AULA de Secundaria (ISSN: 2014-8615) (D.L. B-30854-2012). 2016-2018.